Realizovali sme workshop pre manažérov a majiteľov firiem
Kokpit manažéra
- 9. novembra 2023
- Kaviareň Nová Synagóga, Žilina
- vstup voľný
Na workshope ste sa zoznámili s inováciami a možnosťami v oblasti prognózovania, plánovania a tvorby firemného rozpočtu.
Ako riadiť firmu pomocou dát a ako na ich základe prijímať správne rozhodnutia
Bezplatný workshop Kokpit manažéra
Čo ste sa dozvedeli
Pripravili sme pre vás workshop na tému firemného rozpočtu spojený s prezentáciou, diskusiou a praktickým zapojením sa pri tvorbe rozpočtu a stanovenia finančných i prevádzkových cieľov, na ktorom:
- ste spoznali postupy a nástroje, ktorých využívaním zvýšite efektivitu a transparentnosť manažérskych rozhodnutí,
- ste sa naučili sa princípy tvorby rozpočtu, ktoré si budete môcť preniesť do vlastného podnikania,
- osvojili ste si si overenú metodiku na premietnutie režijných nákladov do cien svojich výstupov, či už sú nimi služby, výrobky alebo tovar,
- vyskúšali ste si prácu s vybranými nástrojmi a získate odpovede na svoje otázky na konkrétnych príkladoch a ukážkach z praxe,
- spoznali ste možnosti využitia dát, s ktorými denne pracujete,
- manažéri odprezentovali svoje praktické skúsenosti s využitím manažérskych informačných systémov,
- získali ste zadarmo praktického pomocníka – firemný plánovač, užitočný nástroj pri rozpočtovaní zdrojov vlastnej organizácie - pri stanovení celoročného rozpočtu, ale aj pri aplikovaní zmien do rozpočtu, teda činnostiach, s ktorými je každý podnikateľ konfrontovaný neustále a bez rozdielu.
Pre koho bol workshop určený
- pre podnikateľov a majiteľov firiem
- pre predstaviteľov manažmentu firiem
- pre manažérov v oblasti stratégií, financií a kontrolingu
- pre zástupcov štátnej a verejnej správy, ktorým ponúka možnosť porozumieť princípom riadenia firmy v súkromnom podnikateľskom sektore a lepšie vnímať rozhodovacie procesy
Podrobnosti o akcii
Workshop sa konal 9.11.2023 o 9.00
Miesto konania: Kaviareň Nová synagóga, Kuzmányho 220/2, Žilina.
Ako sa dostať na miesto?
Synagóga je v centre mesta, na rohu Hurbanovej a Kuzmányho ulice, pri Pošte 1.
Autom:
Zo všetkých smerov sa držte na centrum a potom po najbližšom okruhu k historickému jadru (ulice Hviezdoslavova, Kálov alebo Veľká okružná a Legionárska, až na Hurbanovu). Ak máte GPS navigáciu, zadajte adresu J. M. Hurbana 220/11. Pozor dajte na Kuzmányho ulicu, tá má slabo označený zákaz vjazdu a riskujete pokutu mestskej polície.
Parkovanie:
Hneď pri synagóge je pár platených parkovacích miest na začiatku Kuzmányho ulice, poplatok sa vyberá pondelok-štvrtok 7.00-20.00, v piatok a sobotu až do 22.00, v nedeľu je parkovanie bezplatné. O kúsok ďalej na Kuzmányho ulici je súkromné platené parkovisko Sklenárstvo Švihálek. Ďalej po Kuzmányho ulici nechoďte, je tam slabo označený zákaz vjazdu a riskujete pokutu. Bezplatné parkovanie na 1-2 hodiny nájdete v obchodných centrách Mirage (100 metrov od synagógy, ulica Hurbana-Kálov) alebo Aupark (5 minút pešo, námestie Ľ. Štúra), dlhšie parkovanie je spoplatnené, ale lacnejšie ako pri synagóge.
Zdroj: FB Kaviareň Nová synagóga
Program workshopu Kokpit manažéra
- 8:30 – 9:00 Registrácia účastníkov
- 9:00 – 9.45 Manažérska výsledovka + aplikácia konceptu krycieho príspevku
- 10:00 – 10:45 Rozpočet versus každodenná prax
Rozdiel medzi rozpočtom a „živým“ rozpočtom alebo Ako zmysluplne prepojiť plánovanie s riadením a dosahovaním cieľov - 11:00 – 11:45 Panelová diskusia
Možnosti použitia dát z bežných informačných systémov pri rozhodovaní - 11:45 – 12:30 Obed
- 12:30 – 13:15 Q&A + živé ukážky
Otázky a odpovede + ukážky reportov a dashboardov v prostredí BI platformy - 13:30 – 14:15 Networking pri káve
Worshop je bezplatný.
Kapacita workshopu je 50 osôb.
Na akcii vás budú sprevádzať:
Ján Vagaský
Problematike kontrolingu sa venuje od roku 1997. Odvtedy sa preňho stal kontroling nielen prácou, ale aj vášňou. Vybudoval kontrolingové oddelenie vo viacerých firmách (Porfix, ISH Pumps, Raven, Be Lenka). Pracoval aj na riadiacich pozíciách ako CFO a CEO. Je zástancom strategického, ale aj operatívneho riadenia firmy cez dáta. Medzi jeho najdôležitejšie zásady patrí aktívna komunikácia, vysvetľovanie, presviedčanie a edukácia svojich kolegov ako partnerov, ktorí pracujú na dosiahnutí spoločného cieľa.
Peter Urda
Už viac ako desať rokov sa venuje ekonomickému kontrolingu a reportingu vo firmách. Pomáha majiteľom a manažérom firiem robiť správne rozhodnutia na základe spracovania a vyhodnotenia firemných dát. Svojimi dlhoročnými skúsenosťami a zručnosťami získanými z praxe poskytuje objektívny pohľad na hospodárenie firmy a jej „čísla“. Navrhuje riešenia na zlepšenie vyhodnotenia efektívnosti firmy.
Michal Rovňaník
Profesionálne sa témou riadenia podnikových financií zaoberá takmer 20 rokov. Na riadiacich pozíciách i ako konzultant/vývojár manažérskych informačných systémov. Verí, že v dátach sú ukryté informácie, ktoré nám môžu pomôcť pochopiť dianie okolo nás. Je advokátom prístupu, pri ktorom každému rozhodnutiu predchádza analýza, popísanie a optimálne aj vizualizácia problému.
Soňa Ondrejková
Soňa je biznis mentorka a od roku 2016 nastavuje procesy v malých a stredných firmách. Jej zámerom je, aby rozhodnutia podnikateľa boli postavené na faktoch a číslach. Spoločne s klientom hľadajú a odstraňujú úzke miesta, ktoré bránia rozvinúť potenciál firmy. Identifikujú kritické miesta, kde sa dejú chyby a nastavujú akčný plán na ich odstránenie. Tým sa firma stáva slobodnejšou, rozhodnutia dávajú zmysel a je to vidno na výsledkoch firmy. Ľudia v takejto firme sú spokojnejší. A klient dostáva maximálnu hodnotu a kvalitu.
Jaroslav Rybák
Spracovanie a sprístupňovanie dát + aplikácia AI je pre firmu Aston ITM, ktorú so spoločníkmi vedie viac ako 25 rokov, denným chlebíkom. Systematický prístup, zjednodušovanie, nájdenie podstaty problému a jeho riešenie sú princípy, ktoré uplatňuje vo vnútri firmy.